Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах




Скачать 39,64 Kb.
НазваниеПрограмма элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах
страница1/7
Дата04.02.2016
Размер39,64 Kb.
ТипПрограмма
  1   2   3   4   5   6   7
МОУ «СОШ № 83»


«Страноведение.

Англоязычные страны»


ПРОГРАММА ЭЛЕКТИВНОГО КУРСА ПРОФИЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В СТАРШИХ КЛАССАХ











РАЗРАБОТАЛА:

Учитель английского языка МОУ “СОШ № 83” Овсянникова

Ирина Владимировна

Страноведение. Англоязычные страны.

Программа элективного курса по английскому языку профильного обучения.


Пояснительная записка


Данная программа предназначена для учащихся старших классов, изучающих английский язык и имеющих основные знания об англоязычных странах.

Использование страноведческой информации в учебном процессе обеспечивает повышение познавательной активности учащихся, расширяет их коммуникативные возможности, благоприятствует созданию положительной мотивации к предмету, даёт стимул к самостоятельной работе над языком.

Страноведческое содержание этого курса направлено на обеспечение возможности изучать национальную культуру английского, американского, канадского, австралийского и новозеландского народов.

В основу этого курса положен коммуникативный подход к овладению всеми аспектами иноязычной культуры: познавательным, развивающим все виды речевой деятельности. Ведущим остаётся чтение и говорение.

Знакомство с культурой станы происходит путём сравнения и постоянной оценки уже имеющихся знаний и понятий с вновь полученными, со знаниями и понятиями о своей стране, о самих себе. Сравнивая себя и зарубежных сверстников, учащиеся выделяют общее и специфическое, что способствует объединению, развитию понимания и доброго отношения к стране, её людям, традициям.

Содержание курса тесно связано с такими предметами, как география, история и музыка.


Цель курса – содействие формированию социокультурной коммуникативной компетенции учащихся на основе базового владения английским языком; дальнейшее совершенствование языковых навыков и умений, различных видов речевой деятельности и форм речи (устной, письменной, диалогической и монологической),


Задачи курса:

  • создание условий для повышения информированности учащихся о странах изучаемого языка;

  • показать роль англо-говорящих стран, их культуры и экономики, а также значение иностранного языка в диалоге культур;

  • обогащение активного словаря учащихся необходимым запасом специальных терминов и понятий, связанных с данной темой;

  • формирование речевых навыков, обеспечивающих познавательно-коммуникативные потребности учащихся;

  • развитие умений собирать, систематизировать страноведческую информацию;

  • развитие умений анализировать и сравнивать сведения и факты родной и иноязычной культуры;

  • способствовать воспитанию у детей понимания и уважения к другой культуре;

  • способствовать обогащению внутреннего мира учащихся.


Принцип построения курса: интеграция, опора на творческий метод, развитие языковых навыков.


Принципы отбора материала:

  1. Доступность. Степень сложности текстов определяется уровнем овладения учащимися основами английской грамматики и способностью использовать английский язык как средство познания мира.

  2. Преемственность. Материал логично вырастает из всех страноведческих материалов языковых курсов, построенных по программе базисного учебного плана для общеобразовательной школы.

  3. Аутентичность. Учащиеся работают с оригинальными текстами англоязычных авторов.

  4. Социальная значимость. Материал является необходимым для знакомства с действительностью англоязычных стран, для формирования мировоззрения, совершенствования владения английским языком и для последующего оперирования полученными знаниями при включении в диалог культур, то есть для реализации современного метода творчески и коммуникативно-ориентированного обучения иностранным языкам.


Отличие данного курса от базового.


В данный курс включены самые разнообразные сведения о тех сферах жизни общества, которые не освещались или недостаточно освещались в предыдущих классах: литература, музыка, средства массовой информации, медицина, образование, положение стран в мире.


Структура и содержание курса.


Курс рассчитан на 34 часа и состоит из 11 разделов: вводного занятия (1 ч.), 8 тематических разделов (от 2 до 4 ч.), повторения (1ч.), итогового занятия (2 ч.).


Учебно-тематический план



№ п/п


Тематический раздел

Кол-во часов

1.

Вводное занятие.

1

2.

География.

4

3.

История.

4

4.

Политическая система.

4

5.

Экономика.

2

6.

Система образования.

4

7.

Культура.

4

8.

Традиции и обычаи.

4

9.

Спорт и отдых.

4

10

Повторение.

1

11

Итоговое занятие.

2

Всего уроков

34


Содержание курса




п/п

Название темы


Содержание

Время (ч.)


Формы работы

1.

Вводное занятие.

Знакомство с содержанием курса. Выявление знаний учащихся.


1

Викторина “Знаете ли вы англоязычные страны?”

2.

География.

Географическое положение. Административные деления. Территории, штаты. Столицы. Главнее города. Острова. Климат. Население.

Основные достопримечательности.



4

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Работа с картой. Чтение с выделением главной информации. Составление сравнительной таблицы. Выполнение тестовых заданий.

3.

История.

Короли. Первые поселенцы. Х.Колумб. Освоение Америки. Рабство. Декларация независимости. Аборигены. Рождение Канады. Создание австралийского содружества. Маори. Основные войны.


4

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Просмотр видеофильма. Чтение текста с извлечением главного. Ответы на вопросы по прочитанному тексту. Составление и выполнение тестовых заданий.

4.

Политическая система.

Монархия. Правительство. Парламент. Федеральное правительство. Конституция. Политические партии. Гимн. Герб. Флаг.


4

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Аудирование аутентичных текстов. Групповая работа: поэтический перевод гимнов. Составление таблицы сравнения фактов политической системы России и англоязычных стран. Учебная дискуссия на тему “ Влияние людей на ход истории и развития страны”.

5.

Экономика.

Сельское хозяйство. Промышленность. Торговые отношения.


2

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Чтение текста с выделением главного. Ведение записи.

6.

Система образова-

ния.

Основные ступени обучения. 11 +exams. Типы школ. Профессиональное образование. Университеты.


4

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Составление таблицы сравнения систем образования России и англоязычных стран. Составление и выполнение тестовых заданий.

7.

Культура.

Искусство аборигенов, эскимосов, маори. Архитектура. Живопись. Галереи. Музеи. Музыка и музыканты. Концертные залы Театр.


4

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Рассматривание репродукций. Прослушивание музыки. Обсуждение. Подготовка учащимися докладов и сообщений о представителях англоязычной культуры (парная работа).

8.

Люди.

Традиции и обычаи.

Люди и их жилища. Праздники и фестивали. Церемонии. Приёмы пищи.


4

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Выборочное чтение. Аудирование аутентичных текстов. Оформление поздравительных открыток. Викторина – проверка усвоения темы.

9.

Спорт и отдых.

Национальные виды спорта. Зимние и летние виды спорта. Спорт сегодня. Пабы и клубы. Садоводство. Выходные. Каникулы.


4

Рассказ учителя c использованием презентации Power Point. Работа с лексикой. Поиски в учебном тексте ответов на поставленные учителем вопросы. Составление кроссвордов (парная работа). Выполнение тестов.

10.

Повторение

Обобщение изученного материала.

1

Тест “Что ты знаешь об англоязычных странах?”

11.

Итоговое занятие.

Итоговый контроль. Подведение итогов.

2

Презентация и защита проектов в среде “Power Point”.


Требования к уровню знаний.


По окончании курса учащиеся должны уметь:

  • выбирать информационно оптимальный вариант схематизированного преобразования информации содержащейся в тексте;

  • вести краткие записи прослушанного с опорой на ключевые слова, читать со словарем тексты страноведческого характера;

  • подготовить выступление на английском языке;

  • сопоставлять реалии родной и иноязычной культуры;

  • оппонировать и защищать свою позицию при беседе.

Учащиеся должны знать:

  • языковые нормы изучаемого языка;

  • об иностранном языке как средстве получения информации и развития личности.

Учащиеся должны применять полученные знания и умения на практике.


Формы контроля и система оценивания.

Систем оценки достижений учащихся происходит в течение всего срока обучения в виде тестовых заданий различного уровня различной сложности для текущего и промежуточного контроля.

В начале курса обучения проводится викторина (Quiz) с целью выявления уровня знаний учащихся и пробелов в знаниях. В конце каждого раздела предлагаются такие формы контроля, как составление и выполнение теста, составление и решение кроссвордов, викторины, составление сравнительных таблиц, перевод, подготовка устных сообщений, мини-сочинение, учебная дискуссия.

Конечным результатом в изучении данного курса может быть такая форма отчётности, как создание проекта в среде Power Point и его устная защита.

Предлагается следующая оценочная шкала: тест выполнен на 90% и выше – «отлично», 75% и выше – «хорошо», 60% и выше – «удовлетворительно», ниже 60% - «неудовлетворительно».

Для получения зачёта по данному элективному курсу учащимся необходимо выполнить итоговый тест по изученному материалу на оценку «хорошо» или «отлично», создать проектную работу в среде Power Point не менее 15 слайдов и устно защитить работу.


Список использованной литературы:


  1. Великобритания./Отв. ред. И.П.Фаминский. – М.: Междунар. отношения. 1990. – 160 с.

  2. Кубарьков Г.Л., Тимощук В.А. 1000. Сборник новых тем современного английского языка. – Москва: ЗАО «БАО-ПРЕСС», ООО «ИД «РИПОЛ КЛАССИК», 2005. – 1184 с.

  3. Ощепкова В.В. США. География, история… М.: Лист, 1999 – 190 с.

  4. Рыбкина. Е.А. Новая Зеландия. СПб.: КАРО, 2001. – 192 с.

  5. Сааринен Л., Рыбкина Е. Канада. Пособие по страноведению. СПб.: КАРО, 2000. – 238 с.

  6. Томахин Г.Д. Англия. ИЯШ № 2, 1989, с.99;. № 3, 1989, с.87; № 5, 1989, с.75.

  7. Томахин Г.Д. Северная Ирландия. ИЯШ № 3, 1991, с.88.

  8. Томахин Г.Д. Уэльс. ИЯШ № 3, 1990, с. 90.

  9. Томахин Г.Д. Шотландия. ИЯШ № 5, 1900, с.94; № 6, 1990, с.87.

  10. Химунина Т.Н., Конон Н.В., Уолш И.А. В Великобритании принято так. Л.: Просвещение, 1875. – 295 с.

  11. http://en.wikipedia.org


Приложение


В данном приложении содержатся примерные практические материалы для проведения занятий к разным разделам данной программы.


Викторина «Знаете ли вы англоязычные страны?»


    1. The official languages of Canada are:

        1. English and Spanish

        2. English and French

        3. German and Italian

    2. The capital of Australia is:

        1. Sydney

        2. Melbourne

        3. Canberra

    3. The national symbol of the small insular state of New Zealand is:

        1. kangaroo

        2. kiwi

        3. Koala

    4. The capital of the United States is:

        1. New York

        2. Los Angeles

        3. Washington

    5. Arnold Schwarzenegger is the governor of the state:

        1. Colorado

        2. Alaska

        3. California

    6. ……..were the allies of the USSR during World War II

        1. The USA and Great Britain

        2. Italy and France

        3. Japan and China

    7. The princess called “The Queen of Hearts” is:

        1. Margaret

        2. Anna

        3. Diana

    8. During the period of colonization British Government sent to Australia people who were:

        1. writers and poets

        2. prisoners

        3. farmers

    9. The name of the man who wrote the text of the Declaration of Independence is:

        1. Theodore Roosevelt

        2. Thomas Jefferson

        3. Jimmy Carter

    10. The portrait of ………… we can see on 100$ banknote.

        1. Bill Clinton

        2. Benjamin Franklin

        3. George Bush (sin)

    11. The street in New York, centre of theatres, cabarets, cinema houses and other kind of entertainment is called;

        1. Wall Street

        2. Broadway

        3. 5th Avenue

    12. The head of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is:

        1. the President

        2. the Prime Minister

        3. the Queen

    13. …………. was the youngest president of the USA.

        1. George Bush (jr)

        2. John F. Kennedy

        3. Bill Clinton

    14. Official currency of Great Britain is:

        1. pound (sterling)

        2. euro

        3. English dollar

    15. The USA consists of:

        1. 40 states

        2. 60 states

        3. 50 states

    16. Famous Russian hockey players I. Larionov and V. Fetisov played in NHL Club called:

        1. Miami Panthers

        2. Detroit Red Wings

        3. New York Lakers

    17. First world underground appeared in:

        1. London

        2. New York

        3. Moscow

    18. Australian actress Kate Blanchet plays the part of the Queen:

        1. Elisabeth

        2. Mary

        3. Victoria

    19. ………… was the first president of the USA.

        1. Theodore Roosevelt

        2. George Washington

        3. Ulysses S. Grant

    20. The state of Australia is:

        1. a continent

        2. a part of a continent

        3. a peninsula

    21. Russian businessman R. Abramovish is the owner of British football club called:

        1. Manchester United

        2. Chelsea

        3. Arsenal

    22. Bermudan triangle is situated in shore of:

        1. Great Britain

        2. The USA

        3. Australia

    23. The official residence of the Queen of Great Britain is:

        1. the Tower

        2. Westminster

        3. Buckingham Palace

    24. Department of Defense of the USA is called:

        1. White House

        2. The Pentagon

        3. Empire State Building

    25. Statue of Liberty in harbour of New York was presented to the USA by:

        1. France

        2. Great Britain

        3. Germany

    26. Tower Clock, the symbol of London is called:

        1. Big Dan

        2. Big Ben

        3. Big Man

27. What part of Britain is called “land of song”?

a) England

b) Wales

c) Scotland

28. How many provinces and territories does Canada consist of?

a) 8 provinces and 3 territories

b) 10 provinces and 3 territories

c) 8 provinces and 2 territories

29. What is the longest river in Canada?

a) the Nelson river

b) the Yukon river

c) the Mackenzie

30. What is the capital of Canada?

a) Ottawa

b) Toronto

c) Montreal


Keys: 1b; 2c; 3b; 4c; 5c; 6a; 7c; 8b; 9b; 10b; 11b; 12c; 13c; 14a; 15c; 16b; 17a; 18a; 19b; 20a; 21b; 22b; 23c; 24b; 25a; 26b; 27c; 28b; 29c; 30a.

The Decline of Welsh


A hundred years ago 60% of Welsh people spoke Welsh. Now only 20% are Welsh-speaking. Why have the numbers fallen so quickly? Here are some of the reasons for the decline.

In the nineteenth century people thought that Welsh were an uncivilized language. If you wanted to be successful in life, you had to learn English, the language of the British Empire. So in many schools in Wales the children were forbidden to speak Welsh.

At the beginning of the twentieth century many English and Irish people moved to South Wales to work in the mines and steel works. They didn’t learn Welsh.

People, especially young people, moved away from the Welsh-speaking villages and farms to look for work in the big towns and cities, so the Welsh-speaking communities became much smaller.

In the 1960s and 1970s many English people bought holiday cottages in Wales. Most of them did not learn Welsh. This also pushed up the price of houses so that local Welsh-speaking people couldn’t afford them.

English comes into every Welsh home through the television, the radio, newspapers, books, etc. There are Welsh-language TV and radio stations, but far fewer than English ones. And now there’s cable and satellite TV, too – in English, of course!

The decline in the number of Welsh speakers has now stopped. But will numbers ever start to increase again? Young people are now learning Welsh at school, but if the small Welsh-speaking communities of North Wales die, then the Welsh language will probably not survive as a living language.


Read the article again and answer these questions:

1. What percentage of the Welsh population spoke Welsh in 1800?
2. Why were children forbidden to speak Welsh in school in the 19th century?
3. Why did many English people buy cottages in North Wales?
4. What part of Wales would you like to visit – north or south Wales and what part to live in?
5. What do you think if the Welsh language will survive?

Answers:

1. 60%
2. They thought that Welsh is an uncivilized language. If people wanted to be successful in life they had to learn English.
3. They bought cottages because the nature in north Wales is very beautiful and the price was not high,
4. I would like to live in South Wales because it is more civilized and to visit North Wales because of fresh air and charming nature.
5. I think, the Welsh language must survive because children learn Welsh.


Wales – the Land of Song.



Wales is a land of mountains and valleys. The highest mountain is Mount Snowdon in the Snowdonia National Park. It is a favourite holiday and hiking spot for the Welsh and English.

Wales has some wonderful holiday towns. And the beaches are beautiful.

This is Caernavon Castle, where the Prince of Wales received his title. There are castles everywhere in Wales. Most were built by the English to keep the Welsh under control. The English and Welsh have been very bad neighbours for centuries. The English have invaded Wales many, many times. And the Welsh invaded England. One of the ancient defensive structures in Britain is Offa’s Dyke. It runs along the border between Wales and England. It was built in the eighth century to keep the Welsh out of England, but it didn’t.

The most populated part of Wales is the south around Cardiff. This is where the coal is. In this part of Wales, coal has become part of everyday life. For two hundred years the Welsh have been mining coal in these valleys. Mining coal and singing. The Welsh take great pride in their choirs and their songs have traveled the world from the “Singing Valleys”.

The people take great pride in the Welsh language. It is taught in schools and has its television and radio stations. This sign on the border between Wales and England welcomes the visitor. “Croeso y Cymru”, it says, “Welcome to Wales”. But don’t worry, Welsh people speak English too!

This is the longest name in the world. It’s a railway station in Wales. Can you pronounce it?


Answer the questions:


  1. What is Wales?

  2. Where do people like to spend holidays?

  3. Where did the Prince of Wales receive his title?

  4. Why was the Castle built?

  5. What is the main industry in South Wales?

  6. Does the Welsh language differ from English?


Complete the sentences:


  1. Wales is a land of… (mountains and valleys)

  2. The highest mountain is …(Snowdon)

  3. Castles were built by the English …(to keep the Welsh under control)

  4. The English and Welsh have been …(very bad neighbours)

  5. Offa’s Dyke was …(one of the ancient defensive structures)

  6. It was built in the 8th century … (to keep the Welsh out of England)

  7. The most populated part of Wales is …(the south around Cardiff)

  8. The Welsh take pride in … (their choir and their songs)

  9. The Welsh language is …(taught in schools and has radio stations).


True or false:


  1. Wales is a land of mountains. (+)

  2. The highest mountain is Кazbek. (-)

  3. Snowdon is in Snowdonia National Park. (+)

  4. The Welsh don’t like hiking. (-)

  5. The Prince of England received his title in Caernavon Castle. (-)

  6. Most Castles were built by the Welsh. (-)

  7. The English wanted to keep the Welsh under control. (+)

  8. The English and Welsh have been bad neighbours for centuries. (+)

  9. The English have invaded Wales many times. (+)

  10. The Welsh have invaded England. (+)

  11. Offa’s Dyke is on the River Thames. (-)

  12. Offa’s Dyke was built in the 20th century. (-)

  13. The most populated part of Wales is the south around Cardiff. (+)

  14. This place is where gold is. (-)

  15. For 200 years the Welsh have been mining coal in these valleys. (+)

  16. The Welsh are proud of their traditional choirs. (+)

  17. The Welsh speak only English. (-)

  18. They have their own TV and radio stations. (+)



Индивидуальные карточки: FIND LOGIC PAIRS


1) a land of

a) Wales

2) the Prince of

b) Mountains and valleys

3) beautiful

c) National Park

4) Snowdonia

d) beaches

5) bad

e) structure

6) ancient

f) neighbours

7) the eighth

g) century

8) the most

h) pride

9) every day

i) populated part

10) great

j) life

11) the Welsh

k) station

12) its own

l) coal

13) railway

m) language

14) mining

n) TV and radio stations


Тексты и задания по теме: «США: Регион Новая Англия»


1. Look through the questions and be ready to answer them while reading the text:

  1. What does “Yankee” mean?

  2. What state was there the first British settlement in?

  3. When did they get to the shore of North America?

  4. What was the first colony of British in North America?

  5. Who were the Puritans?

  6. How did the state New Hampshire (Rhode Island, Connecticut) get its name?

  7. What are the characteristic features of the Yankee character?

  8. Where did the famous pioneer Samuel Colt live?

  9. What state is the birth state of Mark Twain?

  10. What special role did the New England Yankees play in the United States history?

NEW ENGLAND

Over 350 years ago the first settlers arrived from Europe. The first settlers landed on the East Coast. They began clearing the forests and ploughing the soil. New England with its stony soil is poorly suited for agriculture but it has a lot of water power which can be used in industry.

New England includes six “Yankee States” – Maine, Massachusetts, Vermont, New Hampshire, Connecticut and Rhode Island. Some scholars suppose that “Yankee” may be the Dutch word “Jan”, the name from “John”, with a diminitive “ee” at the end. It was used as a nickname for the New England soldiers serving in the British army before the war of Independence. When the Americans first defeated the British at Concord 22 miles from Boston (April, 19, 1775) they began to call themselves “Yankees” and were proud of their name. The “Yankees” have a reputation for being honest but shrewd, realistic, practical, untalkative, thrifty and independent.

The “Yankees” like to speak about the special role that New England has played in United States history. The American Revolution began in New England, because the “Yankees” were among the strongest supporters of independence. In the 19th century it was New England “Yankees” who led the fight against slavery in America.

All the six New England states are alike in many aspects but have their own features.


MAINE

First sailors gave the shore its nickname “Down East” to denote that the state is down to Boston and “Down easters” are the people living in Maine. Four fifth of Maine is covered with forests diving the possibility of developing industry. Lumbering is the main occupation there. Hence its nickname is “Lumber State” and the “Pine-tree State”. Besides lumber, lobsters, canned sardines, potatoes and blue berries are the main products, as well as shoes, beet sugar and paper. Maine is widely known in the USA as the “Switzerland of America” or “Vacation Land”. Tourists come here to see the mountains and snowfalls.

NEW HAMPSHIRE

The name New Hampshire was given to the territory by Captain Mason in 1629. Before his coming to America he was governor of Portsmouth in Hampshire, England. The state is small but well wooded with many mountains, lakes and rapid rivers.

New Hampshire has 222 towns (nicknamed “little republics”), using the traditional town-meeting for administration. “Town-meeting” is either a general meeting of the inhabitants of a town or a meeting of qualified voters of a town. The town meetings elect “townsmen” who run the community. The official nickname of New Hampshire is the “Granite State” and the people there are called “Granite Boys”. New Hampshire is proud of its motto, “Live Free or Die”.

VERMONT

Vermont is noted for its green mountains and maple-sugar groves. It is generally, by simply translation of the original French name, called the “Green Mountain State” and “Vermonters, “Green Mountain Boys”. People are very proud of its nickname because it is associated with Green Mountain Boys in the past (the name of the army) when they fought against New York and won.

RHODE ISLAND

The name is derived from the Dutch which means “the red island”. Rhode Island has a few nicknames “Little Rhody”, due to its small territory, the “Southern Gateway of New England”, the “Land of Roger Williams”, for Roger Williams founded Providence Plantation when he was expelled from Plymouth Colony. New Port, a city in Rhode Island, became a fashionable summer home for the very rich.

CONNECTICUT

It got its name from the river, which was named by the natives and meant “the long river”. The state is a leader in producing helicopters, electronic goods, jet engines, nuclear submarines. The state is divided by the Connecticut River into two almost equal regions.

The nickname the “Nutmeg State” is used for Connecticut, because its people had the reputation of being so ingenious and shrewd that they were able to make and sell wooden nutmeg. Its business pioneers are revolver inventor Samuel Colt and rubber magnate Charles Goodyear.

Often called the “Insurance Capital of the World”, Connecticut’s capital Hartford is home for 40 firms.

A lot of tourists come here to visit a number of places, including the birth home of Mark Twain.

MASSACHUSETTS

The word Massachusetts is formed from two Indian words: “massa” meaning “great” and “wachusett” meaning “a mountain place”. Today a key New England state, Massachusetts was also one of the most important of the thirteen colonies. It was at Plymouth in 1620 that the Pilgrim Fathers landed. They were mostly Puritans, but they were not satisfied with the religious discipline in England. They wanted to “purify” the religion, they had very strict rules about church services and also about the way people lived. There is a story about a sea captain who had come back from a three-year voyage and kissed his wife on their doorstep, outside their house. The Puritans were indignant at such behaviour and publicly punished the captain. They demanded reforms in doctrine and worship. For some time they lived in Holland and in the summer of 1620 they boarded the ship Mayflower at Plymouth and sailed for America.

It so happened that two months later the little ship dropped anchor off the Coast of Cape Cod, hundreds miles from the place they wanted to land. The colonists named their settlement Plymouth, and Plymouth Rock is the place where the Pilgrims are said to have stepped ashore.

During the Civil War the “Plymouth Pilgrims” was a nickname used in the South for northern soldiers. “Plymouth Colony” was the name of the colony established in southeastern Massachusetts by the Pilgrim Fathers. Later it became known as the “Old Colony”, and modern Massachusetts is often referred to as the “Old Colony State” or the “Puritan State”. The people of Massachusetts are often called “Blue Noses”. The word means one who is very puritanical or inquisitive. Massachusetts is also nicknamed the “Baked Bean State” and its people “Baked Beans” or “Bean Eaters” in allusion to the Puritan State, when baked beans were the regular Sunday meal.

The official nickname of Massachusetts is the “Bay State”, because it was originally the colony of Massachusetts Bay. The arrival of the Pilgrims at Plymouth was accidental. They were going to reach the Hudson River, but because of a storm they landed at Plymouth Rock. Before landing they drew up an agreement for government of the Plymouth Colony, called the “Mayflower Compact”. It was based on the principles of Puritanism. They insisted on religious freedom for themselves, but denied it to the others. Roger Williams and Thomas Hooker were settled in Rhode Island in 1637. Puritan oppression reached a terrible climax with the infamous Salem witch trials at the end of the 17th century. In 1692 in Salem Village several hundred persons were accused of witchcraft. Many were convicted, nineteen were hanged. Later most people regretted having lost their heads.


2. What state does it refer to?

  1. The first settlement in North America was founded there.

  2. Its name is derived from the Dutch word “the red island”.

  3. It is a fasional summer home for the rich.

  4. Its people are called “Blue Noses”.

  5. Towns in the state have their own form of governing.

  6. It is called the “Insurance Capital of the World”.

  7. The state is rich in forests. Samuel Colt lived there.

  8. It is known in the USA as the “Switzerland of America”.

  9. Its motto is “Live Free or Die”.

3. Complete the following sentences using information from the text:

  1. New England includes…

  2. New England with its stony soil…

  3. Maine is widely known in the USA…

  4. The state is small but well…

  5. New Hampshire is proud of …

  6. Vermont is noted for its …

  7. Rhode Island has a few nicknames…

  8. The state is a leader in producing…

  9. The word Massachusetts is formed from…

  10. During the Civil War the “Plymouth Pilgrims”…

4. Express the same in English to learn more about New England:

  1. Первые поселенцы высадились на восточном побережье.

  2. Первые фабрики были в Новой Англии. Они производили хлопковую одежду.

  3. Рыбная ловля была важна на северо-востоке.

  4. Особенный характер янки Новой Англии обусловлен историей и географическим положением места.

  5. Пуритане покинули Англию, потому что они были не согласны с некоторыми учениями английской церкви.

  6. Территория Род-Айленда, самого маленького штата составляет 3,144 кв. км.

  7. Столица Род-Айленда – Провиденс.

5. Choose any state you like and describe it such a way that the others could guess it.

  1   2   3   4   5   6   7

Похожие:

Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconУчебное пособие по английскому языку 3 семестр
Учебное пособие предназначено для обучения английскому языку курсантов, слушателей, студентов 2 курса, обучающихся по специальностям...
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconМодифицированная программа элективного курса по английскому языку для 7 класса. Пояснительная записка
Программа предназначена для учащихся 7 классов, изучающих английский язык и имеющих основные знания об англоязычных странах
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconПрограмма элективного курса для предпрофильного обучения Пояснительная записка
Одним из направлений модернизации школы становится дифференциация и индивидуализация обучения. Разработа­на и утверждена Концепция...
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconРабочая программа по английскому языку для 9В класса
Данная рабочая программа по английскому языку разработана для обучения учащихся в 9В классе мбоу «Ивнянская сош №1» на основе
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconФормы и методы, используемые в профильном обучении для формирования готовности старшеклассников к профессиональному самоопределению
Одной из приоритетных задач «Концепции модернизации российского образования на период до 2012 года» стала разработка системы специализированной...
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconПрограмма “ Курс обучения деловому английскому языку” в 10-11 классах
Как известно, личностно-ориентированная парадигма образования представляет собой исходный концептуальный подход к образованию и воспитанию,...
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconИспользование информационно-коммуникационных технологий в процессе обучения английскому языку
Нном уровне преподавать английский язык, используя самые разнообразные методы и технологии. Совершенствование процесса обучения английскому...
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconУчебное пособие по английскому языку для студентов-экономистов старших курсов языкового вуза Москва 2006
Учебное пособие по английскому языку для студентов-экономистов старших курсов языкового вуза
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconПрограмма дистанционного элективного курса по биологии «Основы рационального питания»
Программа дистанционного элективного курса «Основы рационального питания» предназначена для учащихся 9-х классов и помогает им сориентироваться...
Программа элективного курса профильного обучения по английскому языку в старших классах iconПрограмма курса по выбору по английскому языку
В содержании занятий курса адаптированные и неадаптированные тексты, разнообразные упражнения для усвоения лексико-грамматического...
Разместите кнопку на своём сайте:
Библиотека


База данных защищена авторским правом ©lib2.znate.ru 2012
обратиться к администрации
Библиотека
Главная страница