Образования в Великобритании




Скачать 18,53 Kb.
НазваниеОбразования в Великобритании
страница1/3
Дата04.02.2016
Размер18,53 Kb.
ТипСценарий
  1   2   3






Сценарий проведения урока

«Система образования в

Великобритании»


учителя гуманитарного направления

(английского языка)

Корниловой

Натальи Николаевны


Представляю урок в 11 классе (14 человек), открывающий учебную тему «Образование в Великобритании», на которую отводится 41 час.


Цели:

  • создать учащимся необходимые условия и возможности, позволяющие узнать о системе школьного образования в Великобритании, принять участие в обсуждении ее ступеней;

  • развивать умение работать коллективно и самостоятельно, навыки устной речи, аудирования и чтения, логическое мышление;


Задачи:

  • осуществить совместное целеполагание;

  • ввести группу лексики по теме используя поисковое чтение;

Active vocabulary:

comprehensive independent

infant

junior

primary

secondary


nursery

compulsory and optional subjects curriculum

6th form

pass exams

take exams


state

free

academic

GCSE (General Certificate of Secondary Education)

  • выстроить схему образования в Великобритании



  • способствовать совершенствованию навыков устной речи, путем создания ситуации подготовки сообщения;

  • использовать знание грамматического характера на употребление сослагательного наклонения 2 как дополнительного метода формирования правильной речи ( If I V3, I would V.);

  • проверить навык первоначального усвоения материала.


Обеспечение урока: проспекты школ Великобритании различных типов, карточки с заданиями для аудирования и на отработку группы лексики, презентация, проектор, аудио запись текстов по теме «Образование». Учащиеся делятся на 3 группы, каждая из которых занимает место за отдельным столом.


Procedure




Stage

Purpose

Classroom Management

Time

1.

Warm-up

to give instructions

to motivate students for further activity

whole class

5

2.

Reading

to understand new words from the context to practice reading for specific information

group work

individual work

10

3

Vocabulary

to practise active vocabulary

whole class

7

4.

Language work

to practise using the 2nd conditional

pair work

5

5

Listening

practise listening for gist and specific information

individual work

8

6.

Sizing up

to sum up the results of the lesson

to give marks and give homework

whole class

5


ХОД УРОКА


1. Совместное целеполагание, речевая разминка:

I have a surprise for you today. (слайд 2) Look at this photo. Do you remember the day we went meeting with Andrew Jedras, the principal of Abbey College? What did he tell us about? What do you think we’ll talk today about? Pp…

Did you have any problems with understanding Mr. Jedras?

What do you need to speak about education fluently? Pp…

Yes, and today we’ll read to find information about school education, know new words and listen what British pupils think about their schools and what subject they like most of all. (слайд 3) What do you think helps us to realize all these activities? Pp…


2. Поисковое чтение и введение новых лексических единиц

T: British schools are divided into two groups: state schools (when the government controls the education and parents don’t pay for it) and independent schools (when parents pay for their child’s education. And Abbey College is the independent, too, if you remember) I have the second surprise for you. These are the prospects of different England schools. Look them through very attentive and say what three stages of education there are in the UK. Ps: …


T: You are right, there are three stages of education in Great Britain: nursery, primary and secondary schools. Now you should read the prospects and find out types of schools of your stage, when children attend it and what subjects they study there. Fill the card and be ready to present your stage of schooling.










School




Types




Ages




Subjects





Exams









Учащиеся работают группами с учетом индивидуальных способностей (дифференцированное обучение). С целью развития ученика «умеющего», новый материал вводится с использованием поискового чтения. Во время подготовки презентаций учащиеся на основании прочитанного делают выводы о системе образования в Великобритании, и совместно с учителем выстраивают схему образования на доске. Для фиксирования времени используется тихая мелодия, длящаяся 4-5 минут.


T: During the presentations, pay attention at the words in the card and make sure if you know all of them.

Каждая группа представляет свою ступень школьного образования в Англии. На доске выстаивается таблица образования:





3. I am sure you know all the words. Please, match the following words to their definitions.

1. nursery

2. primary

3. secondary

4. GCSE

5. pass exams

6. comprehensive

7. curriculum


a) a public examination in specified subjects for 16-year-old schoolchildren

b) a list of all the courses of study offered by a school

c) relating to the education of children under five

d) to be successful in an exam or test, by achieving a satisfactory standard

e) relating to the education of children between the ages of about five and eleven

f) relating to the education of children between the ages of 11 and 16 or18

g) a secondary school for children of all abilities from the same district


4. T: Let’s dream a little!!! (слайд 4) Ask your partner if he would go on your education in the 6th form. What would you do if you attended one of the British schools? What subjects would choose if you attended the 6th form? Would he choose the state or independent school? (P - P)


Ex: If I attended the 6th form, I would choose Modern Languages. Tell us what your partner would do if he (she) attended the 6th form in England. (P - T) Использование знания грамматического характера на употребление сослагательного наклонения 2 как дополнительного метода формирования правильной речи


5. T: Now we’ll know if the British children have the similar attitude to their schools. (слайд 5). T: Read the statements very attentive. You’ll hear five texts. You should match the statements to the tests. Be ready to listen to the texts. Don’t forget that one statement is additional. (Macmillan Test 6) Are you ready?


На данном этапе работы, очень важно еще раз проработать алгоритм выполнения задания ЕГЭ, в котором предлагается прослушать 5 кратких монологических высказываний, объединенных общей темой «Школьное образование». Важно понять основную мысль говорящего и установить соответствия между высказываниями и текстами.

Card 3

Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке AF. Используйте каждую букву, обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.



  1. She would like to get less homework.

  2. She enjoys taking tests.

  3. She has recently moved to a new school.

  4. She thinks some lessons are too long.

  5. She’s had several tests today at school.

  6. She wants to be a teacher.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение
















Show me please your hand those who have no mistakes. Great!


6 Рефлексия Подведение итогов, завершение урока

Reflection. Teacher’s commentary on the lesson. Next lesson’s homework


You’ve worked very hard today. But tell me what new you’ve learnt at the lesson. Tell me what you’ve learnt about each school stage. (Каждая группа рассказывает о ступени образования соседней группы)

Well done! Thank you for your work! You are active, clever and friendly children! Your marks are… Your home task for the next lesson will be Ex. A, B, p. 113 (MY) (слайд 6)

The lesson is over! Good-bye! (слайд 7)


Additional task: studying is not always hard, you know. Many funny stories happen at schools.

Match the beginning of the joke and its end and you know the whole one.


Рекламные проспекты различных школ в Великобритании


Nursery Schools








Welcome to Buttercups


"Every child was busy singing, dancing, listening to their favourite stories or playing.

At the end of each day they rushed to show their parents the things they had

made and tell of the things they had done; they were very happy."


Sounds like a fairy tale? It isn't. The success of Buttercups is founded upon a fundamental commitment to quality education combined with fun and care. Our philosophy is ""learning through play the Buttercups way"."


We believe that every child is an individual - a unique combination of vitality and delight, of excitement and inquisitiveness. What they all have in common is a wealth of potential.


Buttercups provides the opportunities for each child to fulfil their potential by developing self-confidence, so that they are happy with themselves and with each other, and by giving them care, love and a world of new experiences.


Our Promise to Parents

We promise to continually provide safe, stimulating, loving care and attention for your child in friendly, homely surroundings. We believe in creating a strong partnership with parents and carers and welcome their involvement. We recognise the importance of good communication during your child’s time at nursery.


A parent's view:

"“I am pleased to say that

the staff in the nursery have been excellent

and very good with the children.”"

Caring for your child

We are recognised by parents and our team as the childcare provider of choice for children aged 3 months to 5 years. Parents place their children in our care feeling comfortable, happy, confident and relaxed knowing they are in a secure, loving and learning environment.


Denton West End Nursery


Children enter our Nursery in the year in which they are four. This is the beginning of the Foundation Stage at Denton West End and continues until the end of the Reception year.


Denton West End has a sixty-six place Nursery. Sessions are split equally to accommodate thirty-three children in the morning and afternoon sessions. The nursery is well staffed with an experienced teacher and two qualified nursery nurses.


We offer a structured and organised environment. The curriculum is based on the Early Learning Goals. Within the Goals we cover Personal, Social and Emotional Development; Language and Literacy; Mathematics; Creative Development; Physical Development and Understanding of the World.


We aim to enable all our children to develop communication skills, independence and the ability to co-operate. Play is an essential tool in helping us to achieve our aims, as this is how a young child learns and develops.


Parents are a child’s first educators. We hope to maintain this close working relationship between home and school by involving parents in their child’s learning.


Parents are encouraged to come into Nursery to help; to be involved with assessments and are regularly informed of topics covered.


The Foundation Stage ensures that our children enjoy school and provides the building blocks for future learning.


















Thank you for showing an interest in Mazehill Nursery and Pre-School. Here at Mazehill, we provide babies and children with a relaxed and happy atmosphere in which education, care and play are combined to give an excellent pre-school service.

Mazehill is a Nursery School registered with the Office of Standards in Education (OFSTED) to provide full day care for babies and children from three months to five years of age.


  1   2   3

Похожие:

Образования в Великобритании iconНазвание учебного заведения
Великобритании после Оксфордского и четвертый в мире; один из «старинных университетов» Великобритании и Ирландии, один из наиболее...
Образования в Великобритании iconМедиаобразованиЕ в сша, канаде и великобритании монография
Медиаобразование в сша, Канаде и Великобритании. Таганрог: Изд-во Кучма, 2007. 256 c
Образования в Великобритании iconПрограмма «История Великобритании» была апробирована в течение трёх лет. При разработке данного курса, был учтён опыт преподавания предмета «Страноведение»
В последние годы базовые учебные курсы разделены на общеобразовательные, профильные и элективные. За последние годы на базе школы...
Образования в Великобритании iconПрограмма элективного курса для профильного обучения на старшей ступени общего образования пояснительная записка Предлагаемый школьный курс «Зарубежная литература. Художественная литература Великобритании XIX-XX веков»
Предлагаемый школьный курс «Зарубежная литература. Художественная литература Великобритании XIX-XX веков» относится к числу курсов,...
Образования в Великобритании iconГосударственное устройство великобритании

Образования в Великобритании iconФилософия образования широкая научная область, получившая развитие за рубежом, главным образом в сша, Великобритании и Канаде. Дата организационного
Одна из наиболее известных работает в Институте образования Лон­донского университета. Её научная и учебная деятельность связана...
Образования в Великобритании iconУроке Политическая система Великобритании
Содержание обучения страноведению
Образования в Великобритании iconLesson one text
Соединенное Королевство Великобритании и Северной Ирландии. This is the coun­try's full official name since 1921 when the Irish Republic...
Образования в Великобритании iconof nuclear weapons работы с яо включают сборку, погрузочно-разгрузочные работы
Великобритании. Официально считается органом мид. В число функций входит разведка внешних и внутренних объектов, разработка шифров,...
Образования в Великобритании iconДвижущие силы колониальной политики великобритании в египте (Политологический анализ)
Охватывает период “завуалированного” и объявленного протектората, а вторая посвящена изучению колониальной политики периода договорных...
Разместите кнопку на своём сайте:
Библиотека


База данных защищена авторским правом ©lib2.znate.ru 2012
обратиться к администрации
Библиотека
Главная страница