Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г




Скачать 16.59 Kb.
НазваниеРецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г
страница1/3
Дата03.02.2016
Размер16.59 Kb.
ТипМетодическое пособие
  1   2   3
Министерство образования и науки Российской Федерации


Федеральное государственное образовательное учреждение среднего профессионального образования

«Уфимский колледж статистики, информатики и вычислительной техники»


Учебно- методическое пособие по английскому языку для студентов специальности: 030912

« Право и правовое и социальное обеспечение».

( ТЕКСТЫ И УПРАЖНЕНИЯ ДЛЯ ДОМАШНЕГО ЧТЕНИЯ).


Согласовано: ____ Составлено: ___

Председатель ПЦК Преподаватель УКСИВТ

Каримова Р.Ф. Розова И.Г.

« »_______2012 « »______2012

Методист УКСИВТ

____________

Байсакова Р.Р.

« »______2012


УФА 2012


Пояснительная записка.


Учебно- методическое пособие содержит материал, с помощью которого ведется целенаправленная работа по домашнему чтению . Данный вид деятельности студентов предполагает чтение с пониманием основного содержания прочитанного. Для чтения предлагаются научно – популярные тексты с большим содержанием специальной лексики.

Работа над текстами заключается в самостоятельном прочтении дома с последующей проверкой понимания прочитанного на занятии.

Каждый текст снабжен серией проверочных заданий. Ознакомительный вид чтения мы используем при чтении научно- популярных текстов. Для чтения с пониманием основного содержания необязательно знание всех лексических единиц и грамматических явлений. Здесь важно уловить основную мысль и уметь догадываться о значении незнакомых слов по контексту.

Пособие состоит из 10 юнитов, содержащих основной текст и задания по прочитанному: ответить на вопросы, написать эссе по предложенной теме, составить диаграмму и т.д.


Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка ГОУ СПО УКСИВТ Розовой И. Г.


Данное пособие предназначено для студентов специальности «». Оно содержит тексты скорее информативной , чем коммуникативной направленности. При этом они наполнены новой лексикой, расширяющей словарный запас студентов.

Для чтения с пониманием основного содержания необязательно знание всех лексических единиц и грамматических явлений. Здесь важно уловить основную мысль и уметь догадываться о значении незнакомых слов по контексту.

Пособие имеет четкую , понятную структуру. Задания после текстов направлены на проверку понимания прочитанного. Данное пособие формирует навыки самостоятельного чтения с общим пониманием содержания и извлечением основной информации.


Преподаватель англ. языка УГАЭС______(Еленская Л. С.)

Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка ГОУ СПО УКСИВТ Розовой И. Г.


Формируя навыки чтения преподаватель использует различные приемы и методы обучения. При обучении чтению как виду речевой деятельности предлагается чтение с полным пониманием и извлечением подробной информации из текста и чтение с общим пониманием содержания и извлечением основной информации ( ознакомительное чтение). Содержание данного материала направлено на развитие второго вида чтения.

Тексты научно- популярной литературы частично адаптированы, при этом преподаватель старался сохранить аутентичность материала. Каждый юнит сопровождается проверочными заданиями, студенты выполняют их самостоятельно и затем сверяют правильность их выполнения на занятиях.


Преподаватель ГОУ СПО УКСИВТ ______( Ящук О. И.)


Unit 1

LAWS OF BABYLON .


One of the most detailed ancient legal codes was drawn up in about 1758 В.с. bу Hammurabi, а king of Babylonia. The entire code, consisting of 282 paragraphs, was carved into а great stone pillar, which was set up in а temple to the Babylonian god Marduk so that it could bе read bу every citizen.

The pillar, lost for centuries after the fall of Babylon in the 16th century В.с., was rediscovered by а French archaeologist in 1901 amid the ruins of the Persian city of Susa. Hammurabi's words were still legible. The pillar is now in the Louvre museum in Paris.

The laws laid down by Hammurabi were more extensive than any that had gone before. They covered crime, divorce and marriage, the rights of slave owners and slaves, the settlement of debts, inheritance and property contracts; there were eyen regulations about taxes and the prices of goods.

Punishments under the code were often harsh. The cruel principle of revenge was observed: аn eye for an eye and а tooth for а tooth, which meant that criminals had to receive as punishment precisely those injuries and damages they had inflicted upon their victims. Not опlу murderers but also thieves and false accusers faced the death penalty. And а child who hit his father could expect to lose the hand that struck the blow.

The code outlawed private blood feuds and banned the tradition by which а тап could kidnap and keep the woman he wanted for his bride. In addition, the new laws took account of the circumstances of the offender as well as of the offence. So а lower-ranking citizen who lost а civil case would be fined less than an aristocrat in the same position - though he would also be awarded less if be won.

Nevertheless, Hammurabi's laws represented an advance оп earlier tribal customs, because the penalty could not be harder than the crime.

Task 1. Find in the text the English equivalents for the following law-related words and expressions. What concepts bring these groups оf words together?

вор

смертная казнь

брак

клеветник

наказание

развод

правонарушитель

штрафовать

налоги

правонарушение

получать компенсацию

наследство

преступление




долги

кровная месть




цены на товары

наносить ущерб




гражданское дело

наносить увечья




права рабов

похищать




имущественные







контракты



Task2. Answer the following questions:

1. Why do you think Hammurabi decided to have his laws carved into а pillar?

2. Why was the pillar set up in а temple?

3. What spheres of human life were covered by Hammurabi's code?

Explain the choice.

4. How do you understand the principle "an eye for an eye and а tooth for а tooth"?

5. In your opinion, were punishments always fair?

6. Why do you think people of different ranks were treated differently by Hammurabi's code?


Unit 2.

Тhe FIRST LAW:

ANCIENT GREECE AND ROME.

Task 1. Read the text and write down Russian equivalents for the words and expressions in bold type:

The Legal Heritage of Greece and Rome

The ancient Greeks were among the first to develop а concept of law that separated everyday law from religious beliefs. Before the Greeks most civilizations attributed their laws to their gods or goddesses. Instead, the Greeks believed that laws were made by the people for the people.

In the seventh century В.С., Draco* drew up Greece's first comprehensive written code of laws. Under Draco's code death was the punishment for most offences. Thus, the term draconian usually applies to extremely harsh measures.

Several decades passed before So10n­poet, military hero, and ultimately Athens' lawgiver - devised а new code of laws. Trial by jury, an ancient Greek tradition was retained, but enslaving debtors was prohibited as were most of the harsh punishments of Draco's code. Under Solon's law citizens of Athens were eligible to serve in the assembly and courts were established in which they could appeal government decisions.

What the Greeks mау have contributed to the Romans was the concept of "natural law." In essence, natural law was based оп the belief that certain basic principles are above the laws of а nation. These principles arise from the nature of people. The concept of natural law and the development of the first true legal system had а profound effect оп the modern world.

Task 2. Complete the following table with the appropriate verb or noun forms:

Verb

Noun

to attribute







belief




punislunent

to develop







offence

to separate







decision

to аррlу







govemment

to prohibit




to serve




to cstablish




to арреаl




to refer to





Task3. Answer the following questions:

1. What does the ancient Greek concept of law comprise?

2. Why were the first laws mainly attributed to divine powers?

3. What is the origin and the meaning of the word "draconian"?

4. How do you understand the concept of "natural law"?

5. What was Solon's contribution to ancient law?


Unit 3.

Task 1. Read the text and write down Russian equivalents for the words and expressions in bold type:

SOLON (b. 630 - d. 560 B.с.)

Solon, the Athenian statesman, is known as one of the Seven Wise Men of Greece. Не ended exclusive aristocratic control of the government, substituted а system of control bу the wealthy, and introduced а new and more humane law code. Не was also а noted poet.

Unfortunately it was not until the 5th century В.С. that accounts of his life and works began to bе put together, mostly on the evidence of his poems and his law code. Although certain details have а legendary ring, the main features of his story seem to bе reliable. Solon was of nоblе descent but moderate means. Не first became prominent in about 600 В.С. The early 6th century was а troubled time for the Athenians.

Society was dominated bу an aristocracy of birth, who owned the best land, monopolized the government, and were themselves split into rival factions. Тhе social, economic, and political evils might well have culminated in а revolution and subsequent tyranny (dictatorship), as they had in other Greek states, had it not been for Solon, to whom Athenians of all classes turned in the bоре of а generally satisfactory solution of their problems. Because he believed in moderation and in an ordered society in which each class had its proper place and function, his solution was not revolution but reform.

Solon's great contribution to the future good of Athens was his new code of laws. The first written code at Athens that of Draco was sti11 in force. Draco’s laws were shockingly severe (hence the term draconian) - so severe that they were said to have been written not in ink bиt in blood. Оп the civil side they permitted enslavement for debt, and death seems to have been the penalty for almost all criminal offenses. Solon revised every statute except homicide and made Athenian law altogether more bоmane.

Task 2. Answer the following questions:

  1. What did Solon introduce?

  2. Was he a noted artist?

  3. Why was the 6th century dangerous and troubled for the Athenians?

  4. Who owned the best land in the Athens?

  5. Were Solon solutions revolutionary ones ?

  6. Why are Dragon laws so severe?

  7. What penalty was the most common?

Unit 4.

Task 1. Read the text and write down Russian equivalents for the words and expressions in bold type:

The MAGNA CARTA.

At the heart of the English system are two principles of government- ­limited government and representative government. Тhе idea that government was not all-powerful first appeared in the Magna Carta*, or Great Charter, that King John** signed in 1215 under the threat of civil war. Earlier kings of England had issued charters, making promises to their barons. But these were granted bу, not exacted from the king and were very generally phrased. Later the tension between the Kings and the nobility increased. Since 1199 John’s barons had to bе promised their rights. It is, therefore, not surprising that Stephen Langton, archbishop of Canterbury, directed baronial unrest into a demand for а solemn grant of liberties bу the king. Тhе document known as the Articles of the Barons was at last agreed upon and became the text from which the final version of the charter was drafted and sealed bу June on June 15, 1215.

The Magna Carta established the principle of limited government, in which the power of the monarch, or government, was limited, not absolute. This document provided for protection against unjust punishment and the loss of life, liberty, and property except according to law. It stipulated that nо citizen could bе punished or kept in prison without а fair trial. Under the Magna Carta, the king agreed that certain taxes could not bе levied without popular consent.

Although the Magna Carta was originally intended to protect aristocracy and not the ordinary citizens, it came in time to bе regarded as а cornerstone of British liberties. It is one of the oldest written constitutional papers.

  1   2   3

Похожие:

Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconПособие п0 домашнему чтению к практическому курсу
П62 Пособие по домашнему чтению к практическому курсу английского языка. – М.: Изд-во владос-пресс, 2001. 160 с. – (Практикум для...
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconМетодическое пособие Учим детей сотрудничеству (Предназначается для учителей, воспитателей, классных руководителей и других педагогических работников) Составитель Кирушева Е. Н
Рецензия Устюжаниной Тамары Ивановны (воспитателя второй категории колледжа – интерната искусств) на методическое пособие «Учим детей...
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconИспользование игровых технологий на уроках английского языка
Последние годы свидетельствуют о значительном повышении интереса к английскому языку. Он признан языком профессионального общения...
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconУчебно-методическое пособие по аспекту «Устная речь» для студентов III курса факультета английского языка
Данное учебно-методическое пособие предназначено для студентов III курса английского отделения факультета иностранных языков и предназначено...
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconУчебно-методический комплекс по английскому языку как 2-му иностранному языку для студентов экономических специальностей
Учебно-методический комплекс предназначен для преподавания английского языка как второго иностранного на отделениях Международная...
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconУчебно-методическое пособие для проведения лабораторных работ по курсу «Общая гидрология»
Учебно-методическое пособие разработано на кафедре океанологии профессором, доктором географических наук Л. А. Беспаловой и старшим...
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconУчебно-методическое пособие по английскому языку для студентов заочного отделения высших учебных заведений
Учебное пособие не имеет узкой специализации, оно нацелено на отработку практических базовых навыков и сознательное усвоение грамматики,...
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconУчебное пособие по английскому языку для психологов
Учебное пособие по английскому языку по психологии. Краснодар: Краснодарский университет мвд россии,2007. 144 с
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconУчебно-методическое пособие рабочая тетрадь
Зарипова Эндже Мухаматнуровна – преподаватель английского языка II квалификационной категории мбоу сош №4 г. Агрыз рт
Рецензия на учебно- методическое пособие по английскому языку по домашнему чтению, составленное преподавателем английского языка гоу спо уксивт розовой И. Г iconУчебное пособие по английскому языку
Л 47 Английская литература 1890-1960: Учебное пособие по английскому языку. 2-е изд. М.: Флинта, Наука, 2000. 144 с
Разместите кнопку на своём сайте:
Библиотека


База данных защищена авторским правом ©lib2.znate.ru 2012
обратиться к администрации
Библиотека
Главная страница